- Locatie
u kunt de vergadering live beluisteren via de LIVE-knop op https://etten-leur.notubiz.nl
- Voorzitter
- Mevr. M.W.M. de Vries
- Toelichting
-
Aansluitend aan de Raad Debatteert
Agendapunten
-
0
Bijlagen
-
1Opening
-
2
Bijlagen
-
3Vragenuur
-
4
Stemuitslag
voorRaadsleden (26)Bijlagen
-
5
Met het onderzoek wordt beoogd te onderzoeken in hoeverre het beleid en de uitvoering van de
Participatiewet bij de gemeente Etten-Leur als doeltreffend en doelmatig aan te merken is en waar
zich eventuele verbeterpunten bevinden.Stemuitslag
voorRaadsleden (26)Bijlagen
-
6
Met de RES 1.0 geven we aan het Rijk aan hoeveel duurzame elektriciteit wij in onze regio kunnen
opwekken tot 2030, met een doorkijk naar 2050. Dit draagt bij aan de doelstelling uit het
Klimaatakkoord.Stemuitslag
voorRaadsleden (18)tegenRaadsleden (7)Bijlagen
-
7
Stemuitslag
voorRaadsleden (26)Bijlagen
-
8
Door het uitvoeren van een vooronderzoek wordt de kans op het spontaan aantreffen van niet
gesprongen explosief verkleind. Tevens beperken we de uiteindelijke maatschappelijke kosten door
voor heel Etten-Leur dit onderzoek uit te voeren en niet per deelgebied een apart onderzoek uit te
laten voeren.Stemuitslag
voorRaadsleden (26)Bijlagen
-
9
Stemuitslag
voorRaadsleden (21)tegenRaadsleden (5)Bijlagen
-
10
Het doel is om openbare verlichting duurzamer te maken. Daarnaast zijn de laatste inzichten ten
aanzien van openbare verlichting in het Beheerkader openbare verlichting Etten-Leur opgenomen.
Ook wordt de openbare verlichting effectiever en efficiënter beheerd. Dat leidt, samen met een
energie- en beheerbesparing, tot lagere kosten.
Dit is meetbaar door in 2030 te meten of alle openbare verlichting in 2030 LED is. Daarnaast zal het
energieverbruik van de openbare verlichting met circa 50% gedaald zijn. De beheerapplicatie
functioneert dan goed en is ook steeds recent bijgewerkt. Tot slot liggen er dan minder typen masten
en armaturen op voorraad.Stemuitslag
voorRaadsleden (26)Bijlagen
-
11
Het zorgsysteem bestaat om europese en landelijke zorgplichten, wetten en richtlijnen te vertalen
naar de lokale situatie. Het beoogd effect is dat de gemeentelijke elektronische installaties voldoen
aan de zorgplichten, wetten en richtlijnen. Daarnaast worden ze correcte wijze onderhouden zodat
ze ook blijven voldoen.
Het zorgsysteem wordt voor vijf jaar vastgesteld, daarna wordt het zorgsysteem verlengd of herzien.
Bij grote wijzigingen wordt het zorgsysteem opnieuw voorgelegd bij de raad.Stemuitslag
voorRaadsleden (26)Bijlagen
-
12
Laatste ontwikkelingen doordecentralisatie beschermd wonen
Na de behandeling van het beleidskader Beschermd wonen 2021-2025 in de collegevergadering van 8 december
2020 werd van het Rijk vernomen dat de ingangsdatum voor de inhoudelijke en financiële doordecentralisatie
beschermd wonen (wederom) met een jaar is uitgesteld. In een brief van VWS van 18 december 2020 aan de
Tweede Kamer heeft het ministerie aangegeven dat de regionale voorbereidingen op de doordecentralisatie wel
door moeten gaan. Vooruitlopend op de inhoudelijke doordecentralisatie in 2022 en de financiële
doordecentralisatie in 2023, hebben de bestuurders uit de regio Breda afgesproken om vanaf 2021 financieel
solidair te zijn en gezamenlijk de inhoudelijke doordecentralisatie verder voor te bereiden. Het beleidskader
Beschermd wonen is op deze wijziging niet aangepast omdat er los van de jaartallen inhoudelijk niks is gewijzigd.Stemuitslag
voorRaadsleden (19)tegenRaadsleden (7)Bijlagen
-
13
Stemuitslag
voorRaadsleden (26)Bijlagen
-
15Rondvraag over de orde van de vergadering
-
16Sluiting